do góry
trwa ładowanie strony
Opolski Urząd Wojewódzki wczytywanie strony

OGŁOSZENIE

Szanowni Państwo,
Od 25 maja 2020r. Opolski Urząd Wojewódzki wznawia bezpośrednią obsługę klienta. Z uwagi na trwający na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii, wywołany zakażeniami wirusem SARS – CoV-2, wprowadza się następujące zasady obsługi i zachowania interesantów na terenie gmachu Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego:
  1. Przed wejściem do gmachu Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego należy obowiązkowo zdezynfekować ręce i poddać się badaniu temperatury.
  2. Na terenie gmachu Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego obowiązuje bezwzględny obowiązek zakrywania ust i nosa (obowiązek nie dotyczy osób, które ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa).
  3. W trakcie oczekiwania petenci zobowiązani są do zachowania pomiędzy sobą bezpiecznej odległości wynoszącej co najmniej 1,5 m.
  4. Każdy, kto chce załatwić sprawę w Urzędzie, zobowiązany jest do ujawnienia swoich danych osobowych poprzez okazanie dokumentu tożsamości oraz wpisaniu do księgi ewidencji wejść do budynku.

Announcement

Dear Sir or Madam,
From May 25, 2020 Opole Voivodship Office is resuming direct customer service. Due to the ongoing epidemic in the territory of the Republic of Poland caused by SARS virus infection – CoV-2, the following principles of customer service and behavior are introduced in the building of the Opole Voivodship Office:
  1. Before entering the building of the Opole Voivodship Office, it is mandatory to disinfect your hands and undergo a temperature test.
  2. There is an absolute obligation to cover the mouth and nose on the premises of the Opole Voivodship Office (the obligation does not apply to persons who cannot cover their mouth and nose for health reasons).
  3. While waiting, petitioners are required to maintain a safe distance of at least 1.5 m between them.
  4. Everyone who wants to settle the matter in the Office is obliged to disclose their personal data by presenting an identity document and register in the book of records to enter the building.


Kształcenie na odległość – poradnik dla szkół



Jak koordynować kształcenie na odległość, co należy do obowiązków dyrektorów i nauczycieli, jak realizować podstawę programową w warunkach domowych, jak zwiększyć efektywność zdalnej nauki, w jaki sposób zaplanować czas dziecka w domu oraz z jakich narzędzi i materiałów korzystać – na te i wiele innych pytań można znaleźć odpowiedź w poradniku MEN przygotowanym dla nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców.

– Ważne jest, aby podczas zawieszenia zajęć w szkołach nauczyciele i dyrektorzy mieli do dyspozycji narzędzia wspierające do prowadzenia zajęć z uczniami na odległość. Dlatego przygotowaliśmy poradnik, który zawiera wskazówki oraz inspiracje, jak prowadzić zajęcia zdalnie – napisał minister Dariusz Piontkowski we wstępie do informatora MEN. W tej wyjątkowej sytuacji niezbędne jest dziś współdziałanie oraz mobilizacja dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców i uczniów. Wzajemna współpraca i odpowiedzialne podejście do kształcenia na odległość, to klucz do efektywnego organizowania czasu uczniów w domu – podkreślił Minister Edukacji Narodowej.

W związku z ogłoszeniem stanu epidemii Minister Edukacji Narodowej wydał rozporządzenia, które umożliwiają organizację oraz realizację procesu kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Aby wesprzeć dyrektorów i nauczycieli Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało praktyczny poradnik, jak organizować zdalne nauczanie.

Poradnik jest podzielony na kilka części i zawiera wskazówki dla dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców. Odrębne fragmenty zostały poświęcone wychowaniu przedszkolnemu oraz edukacji wczesnoszkolnej, wczesnemu wspomaganiu rozwoju w warunkach domowych, przygotowaniu do egzaminów, wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  kształceniu zawodowemu czy kwestiom bezpiecznej pracy przy komputerze i w internecie. Ostatnia część informatora to z kolei informacje o e-narzędziach i e-materiałach, które mogą być wykorzystane w pracy zdalnej z uczniami.

Informacje dostosowane do określonych odbiorców

  • Dyrektorzy szkół – jak koordynować pracę zdalną nauczycieli placówki i co należy do najważniejszych obowiązków dyrektora szkoły, np. określenie godzin, w których nauczyciele będą pracować zdalnie i komunikować się z uczniami, opracowanie, we współpracy z nauczycielami, tygodniowego zakresu treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach, uwzględniającego m.in. specyfikę zajęć, równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia.
  • Nauczyciele – informacje na temat tego, jak zwiększyć efektywność nauki zdalnej, z jakich materiałów korzystać i w jaki sposób je przygotowywać dla uczniów, w jaki sposób sprawdzać zaangażowanie uczniów oraz systematyczność ich pracy.
  • Uczniowie – zachęta do systematycznej pracy i aktywnego uczestnictwa w kształceniu na odległość, wskazówki, jak komunikować się z nauczycielem i organizować własną pracę.
  • Rodzice – wskazówki, jak zaplanować czas dziecka w domu, żeby zdalną edukację połączyć z realizowaniem obowiązków zawodowych oraz zabawą i odpoczynkiem dziecka.

 

Podział na etapy kształcenia i działy tematyczne

Poradnik został podzielony również na określone działy, tak aby nauczyciele i dyrektorzy mogli odnaleźć informacje dostosowane do konkretnych etapów kształcenia. W materiale znajdują się również informacje dotyczące bezpiecznej pracy z komputerem i w internecie oraz wskazówki na temat e-narzędzi i e-materiałów do wykorzystania w pracy zdalnej z uczniami.

 

  • Wychowanie przedszkolne, edukacja wczesnoszkolna – sposoby komunikacji nauczycieli z rodzicami, porady, jak w warunkach edukacji domowej realizować założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego; propozycje zabaw i gier; sposoby włączania dziecka w codzienne czynności. Wczesne wspomaganie rozwoju (WWR) realizowane w warunkach domowych przez rodziców małych dzieci – praktyczne wskazówki, jak w warunkach domowych i podczas codziennych czynności wspierać rozwój dziecka; przykłady edukacyjnych działań rodziców. 
  • Egzaminy – informacje o materiałach publikowanych przez CKE oraz wskazówki dla uczniów i nauczycieli, jak korzystać z materiałów; informacje o możliwych sposobach przeprowadzenia próbnych egzaminów on-line. 
  • Kształcenie i wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością – zadania nauczycieli i specjalistów; wskazówki dla rodziców; przykładowe metody pracy z dziećmi; informacje na temat materiałów do wykorzystania w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Kształcenie zawodowe – informacja, jak szkoły mogą modyfikować program nauczania zawodu, a także wskazówki dotyczące materiałów do e-nauczania w kształceniu zawodowym.
  • Bezpieczna praca z komputerem i w internecie – najważniejsze informacje, na jakie niebezpieczeństwa są narażeni uczniowie korzystający z internetu podczas zdalnej edukacji; na co przede wszystkim rodzice powinni zwracać uwagę (ochrona wizerunku, cyberprzemoc, niebezpieczne kontakty) i jak kontrolować dzieci (zachęta do ustawienia opcji kontroli rodzicielskiej).
  • Informacje o e-narzędziach i e-materiałach do wykorzystania w pracy zdalnej z uczniami – informacje o konkretnych stronach internetowych i serwisach zawierających wartościowe materiały dydaktyczne do nauki zdalnej, w tym informacja o filmach instruktażowych dotyczących korzystania m.in. ze strony epodreczniki.pl.

Ogromne zainteresowanie platformą epodreczniki.pl – dziękujemy!

Mamy już blisko 4 mln odsłon dziennie na platformie edukacyjnej epodreczniki.pl oraz ponad 750 tys. użytkowników! Dużą popularnością cieszy się również strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Z dnia na dzień rośnie zainteresowanie materiałami rekomendowanymi przez MEN do pracy zdalnej z uczniami.

Platforma epodreczniki.pl to nie jedyne źródło informacji przydatnych do kształcenia na odległość. Zachęcamy dyrektorów, nauczycieli do korzystania z innych dostępnych stron internetowych rekomendowanych przez MEN, m.in.: www.cke.gov.pl (i stron Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych), gdzie zamieszczane są materiały przydatne szczególnie dla uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty, www.gov.pl/zdalnelekcje, a także informacji dostępnych na stronie ministerstwa edukacji www.men.gov.pl.

Warto korzystać również z opublikowanego zestawienia najważniejszych informacji, a także linków do stron internetowych, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli i dyrektorów szkół do przygotowania materiałów do samodzielnej pracy uczniów w domu. https://www.gov.pl/web/edukacja/lekcje-z-internetu.

Departament Informacji i Promocji

Ministerstwo Edukacji Narodowej

Pliki do pobrania




autor: Kolemba Martyna, ilość wyświetleń: 293
data aktualizacji: 2020-03-25 19:19:19








Opolski Urząd Wojewódzki

ul. Piastowska 14
45-082 Opole
NIP: 754-11-16-953
REGON: 000514325


Oddział Paszportów

ul. Ozimska 19 II p.
45 - 056 Opole



2020 Projekt i Wykonanie Kamil Dziechciński
Opolski Urząd Wojewódzki - Wszystkie Prawa Zastrzeżone